Megkezdték a híd „betolását”
Újabb, látványos szakaszához érkezett a Szigetet Révfaluval összekötő híd építése, 2010. január 21-én megkezdték a főtartó elem helyére tolását…
Kovács Ákos, a KSM Konzorcium projektvezetője kifejtette, először a híd acél főtartóját építik meg. Amikor az acél főtartót bejuttatták végleges helyére, akkor történik meg a pályalemez betonozása.
A szállíthatóság miatt egy főtartó tíz szerelési egységből áll. (Egy szerelési egység hossza: 6.80m – 18.00m között változik, tömege mintegy 30 tonna). Az egyes szerelési egységeket a szigeti hídfő mögötti szerelőtéren hegesztik egymáshoz. Mivel a szerelőtér csak mintegy
Az elkészült főtartó részt a hídfőn, pilléren, ideiglenes állványokon elhelyezett behúzó pályákon előre tolják. A hídszerkezet egy kocsira ül, ami a behúzópályákon lévő sínen gurul. A felszabadult szerelőtéren újabb egységeket szerelnek a már meglévő hídszerkezet mögé. Összesen négy tolási művelettel a teljes híd a helyére kerül. Ennek első üteme történt meg csütörtökön.
A helyrekerült acél hídon történhet a pályalemez betonozása, majd a közművek és a befejező munkálatok.